msgbartop
Weblog, který píše Ondřej Baar o internetovém marketingu, copywritingu a SEO, aby pomohl všem co mají zájem o pomoc
msgbarbottom



„Rankofašisti“ jsou už asi všude :o)

Publikováno: 16. Únor 2009

Dnes mi jeden z mých známých napsal větu, kterou si můžete přečíst v nadpisu – já osobně bych ji ještě doplnil : Rankofašisti jsou už asi všude a stále jich přibývá!

Samozřejmě nechci nikomu upírat možnost sledovat vývoje ranků, rád bych ale upozornil hlavně na to, že sledování ranků by nemělo být hlavní činností SEO začátečníka a už vůbec ne SEO profesionála. Mě osobně se minulý týden ve schránce sešly rovnou dva maily s podobným textem:

Rád bych využil Vašich služeb – zajímaly by  mne další reference a především Ranky kterých jste na referenčních webech docíli.

Samozřejmě nějakou malou informační hodnotu má – jak jsem psal v článku Proc se (ne)honit za ranky, je důležité si uvědomit že existuje spousta jiných a důležitějších metrik, které se v SEO a obecně internetovém marketingu dají použít a používají. Základním sběračem těchto dat je Google Analytics.

Na e-mailu mi nejvíce vadí ono slovo „především“, nejlepším výstupem Optimalizace pro vyhledávače je počet konverzí – ať už jde o nákup zboží, prohlédnutí určité stránky, či vyplnění formuláře. O to by mělo jít především a metodiky k tomu používané je právě ono SEO spadající pod Internetový Marketing.

Komentáře, přidejte svůj názor!

  1. |

    To se nediv, když i lidi z H1 na poslední středě na téma linkbuilding říkali, že je nejlépe se orientovat podle pageranku a S-ranku. (A kdyz to rika H1, tak na tom neco bude, protoze ti tomu prece rozumi, ne?:-D)

    Ja jsem treba na dvou projektech docilil S-ranku 100, ale nadsenej z toho nejsem, protoze vysledky v pozicich tomu moc neodpovidaji. Ale to je jine tema.

    Kazdopadne rankofasizmus je celkem logicky. Vsichni rozumi ciselnemu hodnoceni od 1 do 10 pripadne do 100. Ale vysvetlovat konverze pristupy z vyhledavacu, linkbuilding, oborove propojeni, to jsou veci, ktere se hodne spatne vysvetluji klientum a jeste hur se to vysvetluje obchodnikum, kteri to maji treba v mem pripade prodavat.
    Plati jednoducha logika, proc prodavat SEO, kdyz muzu prodavat jen predrazene zpetne odkazy? A proc vysvetlovat SEO, kdyz vyhledavace vynalezly neco tak jednoducheho, jako ranky?

  2. |

    Ano Tvuj pohled se mi libi, nezminil jsi jeste jednu podstatnou skupinu a to Marketingove pracovniky, kteri tento ukazatel berou take velmi vazne.

    Docilit sranku 100 neni az tak slozite – ALE je opravdu uvodni stranka to co je pro nas tak dulezite? Rekl bych ze v 99,9% pripadu ne!!! A o to jde. Pokud tuhle zakladni informaci at uz v jakekoliv podobe vysvetlis a nadneses vsem skupinam co zminujes ty i ja, ktera je podle vseho velmi jednoduse vysvetlitelna i pochopitelna, neni uz pak tolik slozite vyvratit i rankofasismus a ukazani toho, ze jsou dulezitejsi jine metriky, ktere jsou navic mnohem vice vypovidajici.

    Ostatne – ja osobne se rad zhostuji prave vyvraceni omylu jako je rankofasizmus. Osveta ve vsech oblastech lidskych cinnosti je velmi dulezita a navic dnes je toto predani informaci jedoduche. Staci napsat clanek vyuzit SEO a Internetovy marketing k tomu aby si urcena cilova skupina clanek precetla. I to je muj hlavni zamer meho posledniho portaloveho projektu http://tez.cz

  3. |

    Myslím, že doba k přechodu z rankfašizmu na skutečný linkbuilding ještě nenastala. Jde o to, že s opravdovým linkbuildingem je víc práce a navíc, moc lidí ho ještě nechápe. Tím pádem, kdo to umí a dělá to dobře, je hodně drahý. Takže zase je jednodušší, když se prodá jeden odkaz s vysokým pagerankem. Já za tohle ve firmě bojuju už několik měsíců a jde to hodně ztuha, i když už to někteří začínají chápat.

    Celý problém je v tom, že za předražené vysokorankové a nesouvisející odkazy nehrozí postihy a navíc, ony mají efekt. Když vezmu nesouvisející dobře umístěný odkaz z webu s PR6 a související odkaz z webu s PR4, tak je efekt zhruba stejný. Možná ten PR4 je efektnější, ale dneska se ceny odkazů odvozují od ranků, což je hovadina. No ale za ten PR6 si logicky bude prodejce účtovat víc a víc tím vydělá.
    Kupující tomu nerozumí, ale propaganda je propaganda, tak je ochoten vysolit za ten PR6 prachy, které několikanásobně převyšují skutečný přínos.

    Osvěta fungovat nebude, protože proti mě nebo tobě stojí velké firmy, které mají na prodeji odkazů vystavěný byznys. Jedinný způsob je ukázat příklady, nebo ještě lépe vybudovat konkrétní projekty založené čistě na oborovosti a na nich dokázat, že honba za ranky je nesmysl.
    Škoda, že když se dělá kvalitní projekt, tak i ty ranky posbírá, takže pak nelze určit, zda je kvalita závislá na ranku, nebo ranky na kvalitě, nebo je to jen nepřímá souvislost.

  4. |

    O tom to je – bojovat a snazit se opravdu vymytit slepy rankofasizmus, PR v tomhle jeste neni tak nachylny jako SR – prece jen PR 10 – snad nema v CR nikdo ale SR 100 ma kazdy druhy web s warezem…

    Odkazy musi byt opravdu dobre umistene, mam zkusenosti s nekolika projekty kdy umisteni nekolika odkazu se projevilo vyraznym vzrustem v SERP a temer nulovym v rancich… :o)

    V tomhle s Tebou nesouhlasim, kdyz osveta bude prezentovana spravnou formou a z autoritativnich zdroju – neni proc ji zatracovat. Souhlasim na druhou stranou s tim, ze se tezko prokazuje (ne)uspech, nebot proste vse souvisi se vsim a i nekkolik malych zmen dokaze vynulovat jednu velkou a naopak. S temi ranky je to tak, ze hodne kopiruji i trendovost atd. A hlavne Napriklad tez.cz poskakuje v rancich opravdu dost rychle u Seznamu – a je opravdu otazkou proc. Rozhodne ale poskakuje i v SERPu, a nespozoroval jsem velkou zavislost na jednotlivych skocich v SERp se skoky v rancich a naopak. Ovsem musim upozornit ze statisticky vzorek pristupu je zatim hodne maly na plozeni nejakych konkretnich cisel. Zatim jsou to jen okrajove statistiky a ne moc vypovydajici…

  5. |

    Ono Pagerank se da obchazet jinymi cestami nez S-rank. Taky ty hranice jsou jinde. Zatimco ojebavkami se da udelat max pagerank 5 (S vyssim PR uz je hodne prace), tak S-rank se da ojebat na tech 90 docela v pohode a i stovka neni problem. Taky jsem mel na jednom projektu Srank 100 a hodnota webu tomu totalne neodpovidala.

    Umisteni odkazu je v soucasne dobe jeden z nejdulezitejsich faktoru u Seznamu. Ranky to sice nedela, ale na pozicich v SERP je to znat. Mam stejnou zkusenost.

    Osveta zatim fungovat nebude. Verim, ze casem ano. Osobne tomu davam tak rok, mozna ni to ne. Je to o tom, ze roste pocet autoritativnich zdroju, ktere rikaji, ze ranky jsou hodne nevypovidajici kriterium. Ale porad je jeste dost autoritativnich zdroju, ktere tvrdi opak.
    Kdyz rikam, ze osveta zatim nebude fungovat, tak to neznamena, ze se do ni nezapojim. Prave naopak. Cim vetsi vyzva, tim vetsi mam o ni zajem.

  6. |

    Dekuji Ti za zapojeni se do osvety… Je to rozhodne treba. A i PR ma sve chyby ale rekneme ze je mene nachylny proto, ze s googlem to popravde receno v cesku moc lidi neumi… A tim myslim, jak uzivatele fulltextu tak tvorice webu a je jasne ze co jim bude kratkodobe fungovat u Seznamu nebude mit valny vliv na Google.

Komentáře, přidejte svůj názor!

You must be logged in to post a comment.

¨