msgbartop
Weblog, který píše Ondřej Baar o internetovém marketingu, copywritingu a SEO, aby pomohl všem co mají zájem o pomoc
msgbarbottom



Volby do Evropského parlamentu – marketingový kolotoč

Publikováno: 07. Červen 2009

Evropský parlament jakožto i jiné správní orgány evropské unie, je důležitou součástí výkonné moci v Evropské unii. Otázkou dnešního zamyšlení je důležitost toho jít k volbám.

Volit nebo nevolit?

Otázka, kterou si musí odpovědět každý sám za sebe. nemám v úmyslu podsouvat Vám můj názor a tak bych se spíše pozastavil nad výhodami a nevýhodami samotných voleb. Pominu-li finanční náročnost uspořádání voleb důležitým aspektem proč volby nepořádat by mohla být rovněž absence kvalitního kandidáta ke zvolení. Pokud se však zamyslím nad klady, které na nás chrlí marketingové kampaně jednotlivých vládních stran, člověk se musí pozastavit nad kvalitním negativním marketingem, který jednotlivé strany pořádají.

Marketing voleb

V poslední době mne hodně zaujaly různé zmínky v odborných časopisech, denním tisku i v bulvárních plátcích. Reklamní kampaně se v každém médiu velmi liší a všímavý člověk si musí všimnout zaměření na určitou skupinu obyvatelstva. Jednoznačně tak vidíme snahu zahambit ostatní politické strany a apel na finanční náročnost jejich vládnutí. Na druhé straně zase útoky velmi nenápadné až líbivé. Jelikož mají vládní strany na volební kampaně vcelku slušné prostředky, je možné se tak učit od velmi dobrých marketingových stratégů.

Koho a jak chtějí zaujmout

Jelikož pro volby je jednoznačný kapitál většina hlasů, je nezbytné zaujmout většinu obyvatelstva. Tedy standardní obyvatele průměrné inteligence společně se skupinou spíše méně inteligentních lidí. Těm jako vždy slibují sociální výhody a především zajištění budoucnosti. Největším zaražením pro mne byla nově použitá strategie a to ne vychloubání sebe sama, ale útoky na konkurenci. Různá hesla typu „Nenecháme se ODSoudit k živoření“ psáno bílým textem na oranžovém podkladu, nebo popsané dvoustrany příběhů o tom co všechno nemohou změnit, pokud se do evropského parlamentu nedostane výhradně modrý pták…

Jak to dopadne

těším se na výsledky voleb, neboť poskytne jednoznačnou odpověď, jaká kampaň byla úspěšnou, a která strategie měla navrch. Samozřejmě je třeba vzít v potaz i dosavadní oblíbenost jednotlivých politických subjektů. Ale rozhodně může dost napovědět, kterým směrem se může ubírat i marketing obyčejný.

Malá anketa na závěr - kdo bude mít podle Vás převahu?

Komentáře, přidejte svůj názor!

You must be logged in to post a comment.

¨