Je to jen pár dní kdy byly odvysílány 3 epizody nové řady kultovního seriálu Červený Trpaslík / Red Dwarf, pro ty co tento seriál neznají jej mohu doporučit. Z méhio pohledu se v souvislosti s příchodem nových dílů stalo spousta zajímavého, což Vám sdělím prostřednictvím tohoto článku.
Poslední díl seriálu byl odvysílán před skoro přesně deseti lety! Poslední díl osmé série spatřil totiž světlo světa 05. Dubna 1999. Nové díly, respektive všechny tři díly nové deváté série byly odvysílány 10., 11. a 12. dubna 2009. Kromě toho, že se na obrazovky vrátili kluci z trpaslíka, by na tomto nebylo skoro nic divného, ovšem pro mne jsou doporvodné zprávy a různé podcasty úžasným příkladem promyšleného marketingu.
Všeobecně je známo, že jsou napsány scénáře až po 10. sérii natočených však bylo sérií pouze 8, a dokonce je napsán i scénář pro celovečerní film. V roce 1999 se však tvůrci rozhodli seriál ukončit a ponechat u něj otevřený konec. Zájem diváků se jak už to bývá u dobrých věcí stupňoval a tak vznikla řekl bych mezi série číslo 9 s názvem „Back to Earth“ v překladu „Zpátky na zem“.
Když jsem se na sérii díval zaujalo mne mnoho „vysvětlujících“ scének. Celý scénář této třídílné série je totiž pojmut spíše jako představení Červeného Trpaslíka / Red Dwarf, pro ty, kteří o seriálu neslyšeli a neviděli jej. Jde tedy o takovou průzkumnou sérii s cílem zjistit jaká bude sledovanost. Z mého pohledu a především díky největším příznivcům se aktuálně stalo téma nové díly RD tématem opravdu horkým a potvrzuje to i google trends. Kde RD opravdu zatápí a co mě dost těší je podíl čechů, kteří se pustili do vyhledávání pomocí google. Je nás dokonce více než britů! Každopádně jsou čísla nesrovnatelná s vypuštěním posledních dílů v roce 1999 protože google trends funguje až od roku 2004. Každopádně branding a virální marketing jaký provází nové díly ( což je i důsledek proč vznikl tento článek ), je tak obrovský, že to z mého pohledu přinese dost prostředků na to aby nové série a snad i film spatřili světlo světa. To však nezáleží na nás.
každopádně se těším na další díly trpaslíka, neboť jde o jeden z klasických seriálů britské tvorby, který stojí za zhlédutí. A pokud si přečtete tento článek a napíšete nějaký svůj na toto téma vězte že jde o marketingový tah založený na stabilní komunitě, která stále roste. Trpaslík již totiž 15. února oslavil 21 let od svého prvního vysílání a tak jej objevují stále mladší a mladší diváci. Doufám, že bude stále tak kvalitní jako při svém začátku a že nové epizody budou tradičně skvělé a nenechají zahanbit britský sit com tedy brit com. :o)