Rozhodně ANO. Na webu video-navody.cz, je mnou vytvořený vyhledávač v rámci obsahu jednotlivých videí. V Google analytics je možné sledovat interní vyhledávání na webu a nedalo mi to a tak jsem jej nastavil.
Obecně jsem se domníval, že vyhledávání obsahu, který na stránkách nemám bude tak maximálně 20 – 30% z celkového vyhledávání – jaký však byl můj šok když jsem zjistil, že obsah, který se v rámci interního vyhledávání hledá a na webu jej nelze najít je celkem 70%. Tohle jsem opravdu nečekal – a statistiky interního hledání na webu se tak stávají jedním z hlavních zdrojů informací toho, o jaký obsah je zájem a který ma smysl primárně tvořit.
Druhým zajímavým zjištěním bylo, že celých 40 % návštěvníků – velmi dobře viditelné políčko využívá pro hledání dalšího obsahu v rámci webu. Očekával jsem u tohoto projektu okolo 10 – 25% maximálně.
Co z toho vyplývá? Není nad statistiku, veškeré doměnky mohou být rychle potvrzeny či vyvráceny.
Abych se vrátil k otázce z nadpisu tohoto článku – vlastní fulltextové vyhledávání má určitě smysl, neboť jej lze napsat přesně pro danou aplikaci – vy nejlépe ji znáte a víte, jaké jsou vaše potřeby v rámci vyhledávání, a co má jakou prioritu pro řazení výsledků – veškeré volně dostupné vyhledávače, například Google, nemáte možnost ovlivnit, a je jen na něm jaké výsledky poskytne. Například je podle statistiky vhodné určit nejrelevantnější obsah, a tomu následně přičíst několik bodíků tak, aby se zobrazoval výše podle toho jak je uživateli hodnocen a jak dlouho na dané stránce vydrží či splní nějakou konverzi – osobně uvažuji že toto zautomatizuji úplně a do aplikace vyhledávače budu zahrnovat i tato doplňková rozhodující data real time.
Mám před sebou další výzvu ve zdokonalení mého vlastního fulltextového vyhledávače – hledajícího v obsahu videí.