msgbartop
Weblog, který píše Ondřej Baar o internetovém marketingu, copywritingu a SEO, aby pomohl všem co mají zájem o pomoc
msgbarbottom



Nejdůležitější předpoklady kvalitního SEO konzultanta

Publikováno: 19. Srpen 2009

Dnes jsem opravdu v psavé náladě a tak dokončím tento článek, jehož téma mám již v abstraktu rozepsáno několik měsíců. Bez dlouhého patlání Vám sdělím, že to jsou tři věci.

  1. Jak strukturovat obsah
  2. Jak strukturovat web (informační architektura)
  3. Jak psát text

Z mého pojetí SEO, jsou toto tři základní pilíře na kterém stavím pomyslný SEO MOST, za který si směle chytřejší z Vás již domysleli OBSAH a vy hloupější jste si to právě přečetli a tak jste se stali také chytrými!

Abych řekl pravdu mé dvouleté pokusy a testy jednotlivých vyhledávačů mi přinesly obrovskou spoustu informací o jejich chybách a funkčnosti, z dlouhodobého hlediska však neměly techniky vystavěné na chybách nikdy dlouhého trvání a to na co se vždycky vyplatilo soustředit byl obsah a forma. Pokud chcete dělat kvalitní SEO, tvořte kvalitní a čtivý obsah. To jediné Vám zaručí, že Vás budou uživatelé číst, navštěvovat a čím více jich bude, tím více jich bude přibývat také z vyhledávačů.

Aby to nevypadalo, že není potřeba znát nic jiného – je samozřejmě nutné neklást vyhledávačům pod nohy žádné překážky a vyvarovat se začátečnických chyb. To už ale mluvím o použitelnosti a přístupnosti, která by žádnému webu neměla chybět!

Nyní vy co jste se výše popsaným neřídili, jste bohatší a vy co řídili již bohatí jistě jste!

Poznámka na závěr. Každému kdo chce proniknout do tajů vyhledávačů velmi doporučuji zkusit ať už brigádně, či jinou formou spolupráce, pracovat v jiných oborech z prvního pohledu nesouvisejícími s fulltextovými vyhledávači. Nabyté zkušenosti Vám rozšíří obzory a zbystří Vaše vnímání, které pokud Vše půjde dobře, dostanete nový pohled na věc. A to je to, co je potřeba. Uvolněná mysl, spousta zkušeností a zážitků a díky tomu obrovská slovní zásoba.

Komentáře, přidejte svůj názor!

  1. |

    A ja si rikal, ze mam rozbitou rss ctecku;-)Furt mam u tveho blogu hvezdicku ze novy prispevek. Nechtel by ses rozepsat o nejakych kratkodobych chybkach vyhledavacu, ktere ted uz nefunguji? Nebo neco na zpusob ktere vychytavky byly otazkou tydnu a ktere mesicu?:-)

    Jinak souhlas, ze kvalitni, ctivy a cteny obsah ma cim dal vetsi vliv. Pokud se podivam o rok zpet, kdy jsem zakladal blog, tak tenkrat byl algoritmus Seznamu daleko slabsi, hlavne co se tyka patickovych odkazu, takze obsah takovy vyznam nemel. A Google mel mensi podil na trhu a taky od te doby mereni kvalitniho obsahu zlepsil. Verim a doufam, ze za rok se budeme bavit uz jen o rozpoznavani kvalitniho obsahu od nekvalitniho obsahu a otazky onpage optimalizace nebudeme krome informacni architektury temer resit.

  2. |

    Dnes mám psavou náladu a je potřeba doplnit kvalitní obsah na blogy. Rozepsaných článků – rozuměj bodový seznam co je v něm dobré zmínit už počítám bohužel ve stovkách. Spousta práce, kterou teď mám s optimalizacemi a copywritingem mě těší, ale vy mí věrní čtenáři za to nesmíte trpět a tak Vás dnes obšťastňuji závalem článků.

    Chybky vyhledávačů řešit asi moc nebudu – ono některé jsou i teď funkční a proč usnadňovat MFAčkařům práci. Co se týká obsahu čekám na algoritmus, který bude řadit, podle spisovnosti a jazykové korektury. Ne toho se asi raději nedočkáme, ale on-page faktory jsou opravdu dost na ústupu, je to dle mého hlavně velkou propagací, kterou ve světě dělají SEO konzultanti a u nás my dva :)

Komentáře, přidejte svůj názor!

You must be logged in to post a comment.

¨