Jestliže začínáte číst tento článek, upozorňuji Vás, že jsou v něm informace velmi tajné a jejich publikace jakýmkoliv způsobem je nebezpečná. I tak jsem se odhodlal k tomu je zveřejnit. Doufám, že časem nebudu litovat.
Indexace fulltextovými vyhledávači je jedna ze základních funkcí, která může za to, že nás lidé pomocí fulltextu naleznou. Vytvořil jsem před nedávnem několik webů s automaticky generovaným obsahem a pokusil jsem se otestovat – kolik unikátních prvků je třeba k tomu, aby vyhledávače brali obsah v potaz aniž by jej vyhodnotili jako spam, či duplicitu. Jelikož jsem si vědom toho jak vyhledávače pracují, musím říct, že kvalitní indexace obsahu je základ. K tomu můžeme dopomoci několika základními technikami:
Zde spadá především odkazová síla uvnitř stránky – bez pomoci vnějších odkazů se jeden z webů prosadil v relativně hodně konkurenčním oboru ve většině fulltextových vyhledávačích a to bez jakéhokoliv odkazu z vnějšku! Neříkám, že prolinkování stačí, ale dá se s ním hodně pracovat a je to dobrý začátek, řekněme základní stavební kámen pro každý web. Všechny vyhledávače byly s mými weby seznámeny prostřednictvím formulářů k tomu určeným, pro přidání nových stránek.
Nemělo by chybět:
Jednoduché pro copywritery při psaní obsahu je pokud si mohou pomáhat berličkami ve formě slovníčků či tématicky zaměřených celků, na které je možno odkázat. Tyto odkazy jsou velmi tematické a relevantní. Lidé navíc díky nim dostávají informace, které potřebují, což se snaží dešifrovat i vyhledávač.
Tentokrát jsem rozdělil weby do dvou skupin a to weby se sitemap a bez sitemap. Bez jakýchkoliv zástin, bylo zaindexováno za dobu od vzniku jednotlivých webů přibližně stejné množství obsahu. Ty se sitemapou se však vyznačovaly zásadní výhodou a to rychlostí s jakou bylo zaindexováno nejvíce obsahu. Mohu říct, že se jednalo o rozdíl řádově několika týdnů! A to už je opravdu slušná doba. Doporučím Vám přečíst si články o Sitemaps.
Weby byly rovnoměrně rozděleny na řekněme břídilské – bez jakéhokoliv strukturování, a strukturované. Překvapivě, opět ve prospěch indexace a následných pozic v SERPu vedly texty lépe strukturované, u kterých bylo využito speciálních tagů. Jako je tučné písmo, kapitálky a jiné typografické prostředky pro lepší čitelnost textu včetně používání nadpisů a podnadpisů.
Jak je každému zřejmé vyhledávače text nečtou, z mého posledního testu však vyplynulo, že i text automaticky generovaný, se objeví ve vyhledávačích. musí splnit však hlavní podmínku a to je dostatek unikátního textu. Pro MFAčkáře. Neradujte se, text musí byt smysluplný a odpovídat lingvistické stavbě daného jazyka. Jinak NENÍ INDEXOVÁN! Důležitým faktorem pro indexaci se rovněž stalo poměr textového obsahu vůči formě, do které patří menu, patičky a jiné statické neměnné plochy na webu. Tato kostra musí být v poměru obsahového textu menší, jinak vyhledávač indexuje poměrnou část takovýchto stránek. Podíl netextového obsahu na tom je obdobně.
Pokud chystáme, nebo máme web řekněme s né moc originálním obsahem kvalitní sitemap a informační architektura, může pomoci v indexaci obsahu. Automaticky generovaný text je možné vytvořit, tak aby byl indexován a web dokonce navštěvován. Výroba takovéhoto generátoru však zabere hodně člověkohodin a je k tomu potřeba docela dost znalostí. Každopádně pokud se někdo z Vás bude pouštět do výroby podobného generátoru. Přeji Vám hodně štěstí.
Těším se na Vaše komentáře.
Kvalitní architektura je naprostý základ. Velmi dobré jsou různé štítky, kategorie a slovníčky. Ale bacha, aby nebyly všechny sitewide. Pokud se podaří tyhle odkazy rozházet po webu tak, aby se zobrazovaly jen v určitých částech webu, je to velké plus.
Odkazy z obsahu jsou jednoznačně efektivní.
Na potenci textu, respektive poměr obsahu k sitewide balastu narážím často na shopech, kde je tohle standardně blbě. Unikátní obsah, který má navíc dobrý procentuální poměr k menu a patičkám má obrovskou výhodu. Z mých testů s Google vyplývá, že funguje i unikátní text, který má slabší procentuální poměr. Tam se pak hodnotí použití terminologie patřící k danému oboru.
Závěr, algoritmus na vytváření automatického textu je podle mého plýtvání potenciálem. Vzhledem k tomu, že vyhledávače také svoje algoritmy vylepšují a vzhledem k tomu, že se dá najít na netu i text, který je unikátní a vyhledávače ho neznají. Využitelnost automatického generátoru textů bych viděl spíše v zahraničí, kde je větší trh a snáz si to na sebe vydělá.
K automatickému generátoru obsahu bych ještě doplnil automatický generátor prolinkování. Tuším, že něco takového existuje jako plug in na wordpress, že to automaticky propojuje podobné články přes shodná klíčová slova..
Takže se opět shodujeme. :o)
Každopádně bych ještě doplnil k té terminologii. Poměrová část k obsahu a terminologické příbuznosti stačí i prostá věta, která je pravdivá a vyhledávač ji svou metodikou ověří, tak není rozhodně problém být vysoko ve vyhledávačích i s pár slovy, v průměrné konkurenci, zde už ale přichazí na řadu kvalitní linkbuilding.