V pripade nakupu odkazu, Vam primarne nema jit o to kolik ranku za kolik penez. Ale jaky pomer cena / vykon pro Vasi stranku bude odkaz mit. U E komenrcnich projektu je to nakup, u informacniho zdroje je to predani informace a tedy samotna navsteva, diky ktere se uzivatel neco dozvi. Obecne metriky pro hodnoceni uspesnosti odkazu proberu v jednom z chytanych clanku.
Zalezi na spouste faktorech at uz umisteni na strance a podobne. Pri prvni vymene vsak nelze objektivne urcit hodnotu odkazu a kdyz, tak velmi spatne, tim se budu zabyvat v jednom z chystanych clanku. Zakladem vsak je dohodnout platbu ne pausalni, pokud neni opravdu vyhodna. To zalezi opet pripad od pripadu.
Co se osvedcilo nejen me, ale i mnohym webmasterum je napriklad tyden az mesic si nechat platit potazmo platit za kliknuti podle konkurencnosti daneho slova vetsinou 2 – 4 Kč ( cenu lze overit napriklad v systemu addwords. U daneho slovniho spojeni se da vetsinou s cenou dostat na polovinu, to je vyhodne jak pro webmastera tak pro inzerenta. Ze zkusnosti tyto odkazy jsou mnohem uspesnejsi, nez google adwords. ) a po uplynuti uvedene doby dle uspesnosti domluvit dalsi spolupraci, pausalne doporucuji platit dobu max. 3 mesice. S rezervaci na dalsi obdobi pri dobrem pomeru cena / vykon odkazu.
V tomto se neda jednoznacne uspet a proto pocitejte s tim, ze je treba zkouset, zkouset a zkouset a nakupovat, nakupovat a nakupovat. Diky platbe za kliknuti, ktere doporucuji merit obema stranami napriklad pomoci google analytics na strane inzerenta a vystupniho skriptu na strane webmastera, takto jsou obe strany chraneny a pripadne spory lze statistikami lehce vyvratit. Predevsim tedy na strane inzerenta. Webmaster by mel pozadovat ve spornych situacich nahled do techto statistik.