Na různých oborových fórech zaměřených na internetové obchodování, vývoj webových stránek a SEO, se při každěm, před každým a po každém přepočtu strhuje diskuze. Je to už tak primitivní kliše a člověk ( já ) si říká, jestli to ty lidi přestane někdy bavit.
před přepočtem jakéhokoliv cíleného ranku ať už jde o S-rank, nebo PageRank, dlouho se na něj čeká a předpovídá, kdy asi bude. Těsně před vrcholí panika kdy už to bude, a jakým směrem to asi bude. Nedočkavci napadají všechny co je rank nezajímá, a ti kontrují nadávkami, že rank je naprd. Můj horký tip aktuálně byl 01.04.2009 a byl správný, začalo se přepočítávat, a ti co čekali a doufali se rázem dočkali.
nastává přepočet a spouští se vlna přidávání příspěvků o tom, jak se který web už pozměnil, a že se nepozměnil úplně ale, že to ještě kolísá na různých datacentrech ( případ google, tedy PageRanku ). Webmasteři, manažeři a bůh ví, kdo ještě začínají ručně propočítávat datacentra a nadávat, že je přepočet moc přísný, že čekali víc, a že weby se přepočetly nějak divně. Aby ne, když přepočet ještě neskončil. :o)
Výsledky datacenter se ustálí, a začíná chlubení: Ti co jim rank narostl, machrují o kolik to bylo, v případě, že to bylo málo, dodávají že ten přepočet zpřísnil, a že se změnil algoritmus a kdo ví co ještě. Pak tu je skupina, co mají stejný rank a nechápou proč, přece se tak moc snažili aby jejich MFA weby dostaly vytoužený rank a společně s nimi si stěžují i Ti, co nedosáhli tolik co potřebovali – aby lépe prodali odkazy. Těm co ranky klesnou rovněž nadávají, že přepočet nebyl spravedlivý a že ten a ten dostal víc, i když nebyl důvod.
U google probíhá po hlavním přepočtu většinou malé dopočítávání a usměrňování. Průběh je stejný jako po přepočtu, akorát se přidávají nadávky od těch co stihli koupit odkazy s vyšším ranem, které teď klesli. Tak končí naše komédie, zlo prohrává a dobro žije.
Většině rankofašistům je jedno, jestli se dostali o 15 příček dopředu, nebo dozadu v SERPu. Hlavně že mají vytoužený rank a prodají odkaz z patičky ( kde je jich dalších 40 ) 0 15 korun dráž. :o) Tohle asi nikdy nepochopím, ano je dobré vědět, zda člověk nedělá něco špatně, ale u hlavní stránky? Rozcestníku webu? na kterou příjde díky správnemu SEO, minimum lidí ( long tail )? Když už sledujete ranky sledujte důležité landing pages, které generují konverze, zajímavé části webu, kategorie, podkategorie, náhledy, stránky s kontakty etc.
Patříte mezi rankofašisty? Pusťte se do mně v komentářích… ( Poznámka: Komentáře nejsou nijak cenzurovány )
Ranky jsou dobré pro lidi, kteří prodávají odkazy. S dobrým rankem stále ještě prodají draho odkaz třeba z patičky. To je ostatně jejich věc.
Hloupé ale je, pokud stejnou váhu dávají ranku lidi, kteří odkazy kupují. Protože ti v mnoha případech kupují pouze ukazatel hodnoty webu. A to ještě ukazatel velmi pochybný, který zdaleka neurčuje hodnotu odkazu, který z webu vede.
Mimochodem mně stoupl Pagerank z 3 na 4 a kupodivu se cítím úplně stejně, jako před tím.
Mám ho furt stejně velký(ho) a na tom ani Google nic nezmění;-)
Tak mimochodem mě stouplo plno ranků, protože se na těch webech něco děje a s minimem odkazů, respektive s vnitřním prolinkováním a několika málo externími odkazy lze dosáhnout Vysokého Ranku. Ale k čemu? Opravdu by mělo více zajímat každého zda z koupeného odkazu někdo přišel! A v lepším případě i splnil nějakou konverzi. Honba za rankem je o ničem, hoňte se raději za unikátním a kvalitním obsahem. Rank bude přibývat ani nebudete vědět jak.
Někoho třeba baví se honit za lepšími ranky jen pro ten pocit :)