msgbartop
Weblog, který píše Ondřej Baar o internetovém marketingu, copywritingu a SEO, aby pomohl všem co mají zájem o pomoc
msgbarbottom



Finanční krize je díky mediím horší, než by byla bez nich, aneb co dělat ve finanční krizi…

Publikováno: 04. Únor 2009

V poslední době se na nás ze všech stran valí zprávy a informace o Finanční krizi, která postihuje všechna odvětví a ve velkém se propouští. Kdyby to nenafukovaly média, a firmy to nebraly jako záminku pro propouštění dopady na ekonomiku by byly mnohem menší než budou díky mediální kampani.

Za sebe říkam DOST

Jednou za čas, pro vyčištění trhu, sražení cen předražených výrobků a dovážených komodit je podobná „krize“ skvělé. Bez nadsázky se dostanou ceny všeho do rovin, kde by opravdu měly sídlit, lidé začnou poněkud uvažovat nad nákupy všemožných hloupostí, které k životu nepotřebují a kompletně se vyčistí trh od břídilů.

Krizi zneužily firmy jako argument k propouštění

Není nic jednoduššího, než začít ve velkém propouštět a jistit si tak záda, před „vyššími místy“ že dané sektory, části, a podobně nebudou v mínusu. Bohužel tento přístup jen podněcuje samotnou krizi a e zde jsně vidět průběh padajícího ho*na respektive bludného kruhu.

Mediální propagací se dosáhne v lidech strachu >> na strach slyší nejen lidé ( zaměstnanci ), ale i ředitelé a vedoucí >> Nechtějí být ve ztrátě, a tak začínají propouštět >> Lidé nemají peníze, ztratili práci, a tak musí šetřit >> nakupuji nezbytně nutné ( potraviny, pití ), drogy ( káva, čaj, čokoláda, cigarety ) >> Obchodníci v jiných odvětvích než v potravinářském musí slevňovat aby prodali alespoň něco >> Výdělky se radikálně sníží >> Musí se šetřit >> Propouštíme ještě více a zde začíná kolečko znovu!

Co dělat když jsem dostal padáka?

Propuštění lidé by měli zvážit, zda nedělají něco špatně, když jsou natolik postradatelní, že dostali „padáka“. Díky nízkým cenám je třeba toho využít a v tuto dobu se začněte zdokonalovat ve své profesi, případně si vyberte úplně jinou, zábavnější, která Vás nemusí frustrovat, jako ta předešlá. Aktuálně je vhodné se sebevzdělávat a především je třeba jasně si určit cíle a třeba se postavit na vlastní nohy! Můžete klidně začít za 1 000 ,- podnikat v nejrůznějších oborech. Vše bude záviset jen a jen na vašich schopnostech a úsudku! Nebudete otrokem svých zaměstnavatelů… Budete pracovat na sebe.

Co dělat když dávám padáka?

Je třeba zvážit, zda je opravdu potřeba zbavovat se vyškolených zapracovaných lidí, profesionálů ve svém oboru v době kdy budou nejvíce potřeba a na nich bude záviset zda v době krize uspěji! Nejjednodušší je začít propouštět a krýt si svá záda. Z dlouhodobého hlediska to však má nulový přínos, a pokud chceme šetřit výdaje, jde to i jinak. Nedáváme moc benefitů? Moc velké odměny sami sobě? Moc velkou volnost? Zamyslete se a 5 minut přemýšlejte zda není možné ušetřit i jinde. Na dočasné snížení platu každý rozumný zaměstnanec přistoupí, samozřejmě s tím, že mu to bude nahrazeno v dohledné době, která bude jasně termínovaná. Tohle by však měla být poslední možnost. Je dobré se také zamyslet nad hodnocením a efektivnosti práce, a také marketingu.

Co dělat obecně?

„Dvakrát měř a jednou řež“ je v tuto chvíli to co je potřeba. Dobře si rozmyslete kam budete investovat své prostředky, nepřistupujte na hru médií, které proklamují pomalu konec světa. Soustřeďte se pouze na sebe a blízké okolí a snažte se přiložit ruku k dílu. Sáhněte na záložní zdroje, které máte. NEPŮJČUJTE SI! Ani kdyby nabídka úroku byla sebelepší! ŠETŘETE S ROZUMEM a investujte sami do sebe ( tím teď nemyslím zakoupení plastické operace, či kožichu, ale studium a školení které Vás profesně obohatí ).

Jak na tom budu já a Internetový marketing?

Jakožto svéprávný a soběstačný člověk, vím co je teď pro mě důležité a na co je třeba se soustředit – ostatně popsáno je to výše. Internetový marketing krize podle mého částečně posílí a částečné sníží, v konečném důsledku podle všeho půjde o malý růst. Bohužel kvůli mediální propagaci počítám spíše s rozumným navázáním na rok 2008 v druhém kvartálu letošního roku. Kdy si lidé uvědomí, že internetová reklama je jako jediná MĚŘITELNÁ a tudíž její ekonomický efekt je jednoduše spočítatelný, narozdíl od reklam v televizi, kdy nevíme kolik zákazníků náš drahý spot oslovil. V tom, že je možné měřit účinnost reklamy je největší pozitivum, dovolil bych si dokonce říct, že v mnoha ohledech předčí ostatní typy reklamy a pokud by byla investována stejná částka do například TV reklamy a rovněž do internetové, že ta internetová převálcuje TV reklamu s přehledem. A navíc se zadavatel hned dozví kolik přesně na ní vydělal jestli se mu vyplatila a pokud ano, proč ji nezopakovat.

Hodně rozumných a správných rozhodnutí v této uměle mediálně nafouknuté „Finanční krizi“ přeji všem návštěvníkům mého weblogu.

Zároveň Vás poprosím o komentáře k článku a Vaše názory k tomuto tématu. Děkuji

Komentáře, přidejte svůj názor!

  1. |

    Souhlasím, média se ráda přiživují na jakémkoli konfliktu nebo krizi. Jsou jakýmsi katalyzátorem. Pokud je krize dostatečně malá, tak media nereagují. Od určité hranice však ožívají a konflikt přiživují. Má to své pro i proti.
    Já celkově proti krizi nic nemám. Mohla by být ještě větší a bylo by fajn, kdyby velké firmy nedostávaly štědrou pomoc. Pokud je dnes firma dotatečně velká může jí být efektivita jejího počínání ukradená. V dobách blahobytu prosperuje a v dobách krize čeká na státní podporu. http://4.bp.blogspot.com/_PNVfoGbhv5U/R-mZg-gpvpI/AAAAAAAAAN0/XkVD0ie4ABM/s400/TooBigToFailFinancialSuicideTerrorism.jpg

    Tento systém má naštěstí vlastní pojistku. Časem se z krizí vyprofilují Giganti na hliněných nohou, které už žádná vláda nezachrání, prostě proto, že na to nebude mít peníze. Na to mám taky obrázek: http://www.dailyprincetonian.com:8080/images/graphics/2008/09/22/Dinosaurs-massive.jpg

Komentáře, přidejte svůj názor!

You must be logged in to post a comment.

¨