V poslední době se na nás ze všech stran valí zprávy a informace o Finanční krizi, která postihuje všechna odvětví a ve velkém se propouští. Kdyby to nenafukovaly média, a firmy to nebraly jako záminku pro propouštění dopady na ekonomiku by byly mnohem menší než budou díky mediální kampani.
Jednou za čas, pro vyčištění trhu, sražení cen předražených výrobků a dovážených komodit je podobná „krize“ skvělé. Bez nadsázky se dostanou ceny všeho do rovin, kde by opravdu měly sídlit, lidé začnou poněkud uvažovat nad nákupy všemožných hloupostí, které k životu nepotřebují a kompletně se vyčistí trh od břídilů.
Není nic jednoduššího, než začít ve velkém propouštět a jistit si tak záda, před „vyššími místy“ že dané sektory, části, a podobně nebudou v mínusu. Bohužel tento přístup jen podněcuje samotnou krizi a e zde jsně vidět průběh padajícího ho*na respektive bludného kruhu.
Mediální propagací se dosáhne v lidech strachu >> na strach slyší nejen lidé ( zaměstnanci ), ale i ředitelé a vedoucí >> Nechtějí být ve ztrátě, a tak začínají propouštět >> Lidé nemají peníze, ztratili práci, a tak musí šetřit >> nakupuji nezbytně nutné ( potraviny, pití ), drogy ( káva, čaj, čokoláda, cigarety ) >> Obchodníci v jiných odvětvích než v potravinářském musí slevňovat aby prodali alespoň něco >> Výdělky se radikálně sníží >> Musí se šetřit >> Propouštíme ještě více a zde začíná kolečko znovu!
Propuštění lidé by měli zvážit, zda nedělají něco špatně, když jsou natolik postradatelní, že dostali „padáka“. Díky nízkým cenám je třeba toho využít a v tuto dobu se začněte zdokonalovat ve své profesi, případně si vyberte úplně jinou, zábavnější, která Vás nemusí frustrovat, jako ta předešlá. Aktuálně je vhodné se sebevzdělávat a především je třeba jasně si určit cíle a třeba se postavit na vlastní nohy! Můžete klidně začít za 1 000 ,- podnikat v nejrůznějších oborech. Vše bude záviset jen a jen na vašich schopnostech a úsudku! Nebudete otrokem svých zaměstnavatelů… Budete pracovat na sebe.
Je třeba zvážit, zda je opravdu potřeba zbavovat se vyškolených zapracovaných lidí, profesionálů ve svém oboru v době kdy budou nejvíce potřeba a na nich bude záviset zda v době krize uspěji! Nejjednodušší je začít propouštět a krýt si svá záda. Z dlouhodobého hlediska to však má nulový přínos, a pokud chceme šetřit výdaje, jde to i jinak. Nedáváme moc benefitů? Moc velké odměny sami sobě? Moc velkou volnost? Zamyslete se a 5 minut přemýšlejte zda není možné ušetřit i jinde. Na dočasné snížení platu každý rozumný zaměstnanec přistoupí, samozřejmě s tím, že mu to bude nahrazeno v dohledné době, která bude jasně termínovaná. Tohle by však měla být poslední možnost. Je dobré se také zamyslet nad hodnocením a efektivnosti práce, a také marketingu.
„Dvakrát měř a jednou řež“ je v tuto chvíli to co je potřeba. Dobře si rozmyslete kam budete investovat své prostředky, nepřistupujte na hru médií, které proklamují pomalu konec světa. Soustřeďte se pouze na sebe a blízké okolí a snažte se přiložit ruku k dílu. Sáhněte na záložní zdroje, které máte. NEPŮJČUJTE SI! Ani kdyby nabídka úroku byla sebelepší! ŠETŘETE S ROZUMEM a investujte sami do sebe ( tím teď nemyslím zakoupení plastické operace, či kožichu, ale studium a školení které Vás profesně obohatí ).
Jakožto svéprávný a soběstačný člověk, vím co je teď pro mě důležité a na co je třeba se soustředit – ostatně popsáno je to výše. Internetový marketing krize podle mého částečně posílí a částečné sníží, v konečném důsledku podle všeho půjde o malý růst. Bohužel kvůli mediální propagaci počítám spíše s rozumným navázáním na rok 2008 v druhém kvartálu letošního roku. Kdy si lidé uvědomí, že internetová reklama je jako jediná MĚŘITELNÁ a tudíž její ekonomický efekt je jednoduše spočítatelný, narozdíl od reklam v televizi, kdy nevíme kolik zákazníků náš drahý spot oslovil. V tom, že je možné měřit účinnost reklamy je největší pozitivum, dovolil bych si dokonce říct, že v mnoha ohledech předčí ostatní typy reklamy a pokud by byla investována stejná částka do například TV reklamy a rovněž do internetové, že ta internetová převálcuje TV reklamu s přehledem. A navíc se zadavatel hned dozví kolik přesně na ní vydělal jestli se mu vyplatila a pokud ano, proč ji nezopakovat.
Hodně rozumných a správných rozhodnutí v této uměle mediálně nafouknuté „Finanční krizi“ přeji všem návštěvníkům mého weblogu.
Zároveň Vás poprosím o komentáře k článku a Vaše názory k tomuto tématu. Děkuji
Souhlasím, média se ráda přiživují na jakémkoli konfliktu nebo krizi. Jsou jakýmsi katalyzátorem. Pokud je krize dostatečně malá, tak media nereagují. Od určité hranice však ožívají a konflikt přiživují. Má to své pro i proti.
Já celkově proti krizi nic nemám. Mohla by být ještě větší a bylo by fajn, kdyby velké firmy nedostávaly štědrou pomoc. Pokud je dnes firma dotatečně velká může jí být efektivita jejího počínání ukradená. V dobách blahobytu prosperuje a v dobách krize čeká na státní podporu. http://4.bp.blogspot.com/_PNVfoGbhv5U/R-mZg-gpvpI/AAAAAAAAAN0/XkVD0ie4ABM/s400/TooBigToFailFinancialSuicideTerrorism.jpg
Tento systém má naštěstí vlastní pojistku. Časem se z krizí vyprofilují Giganti na hliněných nohou, které už žádná vláda nezachrání, prostě proto, že na to nebude mít peníze. Na to mám taky obrázek: http://www.dailyprincetonian.com:8080/images/graphics/2008/09/22/Dinosaurs-massive.jpg