msgbartop
Weblog, který píše Ondřej Baar o internetovém marketingu, copywritingu a SEO, aby pomohl všem co mají zájem o pomoc
msgbarbottom



Kolik berou v marketingu, reklamě a PR

Publikováno: 13. Říjen 2009

Dnes jsem narazil na zajímavou tabulku na stránkách www.merces.cz od firmy profesia. V tabulce jsou uvedeny platy, hrubé mzdy a platy nabízené zaměstnavateli a očekávané zaměstnanci.

Pozice Průzkum platů (Kč) Plat nabízený zaměstnavateli* (Kč) Plat očekávaný uchazeči* (Kč)
Account executive 26 300 - 23 200 – 36 000
Account manager 34 700 31 200 – 53 000 24 300 – 42 300
Art director 44 200 - 19 500 – 47 500
Brand manager 39 100 31 000 – 62 500 24 400 – 46 800
Copywriter 30 500 - 18 700 – 33 300
Creative director - - -
DTP operátor 24 100 - 18 300 – 32 300
Event manager 29 600 - 25 000 – 40 100
Grafický dizajnér 26 100 - 15 900 – 28 700
Marketingový manažer 44 800 37 500 – 69 100 23 500 – 40 000
Marketingový pracovník 23 000 11 800 – 32 000 18 100 – 29 400
Marketingový specialista 30 600 19 200 – 46 600 23 500 – 37 700
Media buyer - - -
Media planner - - -
PR manažer 33 600 - 22 200 – 37 300
Produktový manažer 34 600 27 200 – 64 200 23 600 – 40 700
Projektový manažer 31 800 - 25 600 – 47 200
Promotér 25 200 - 15 300 – 28 900
Specialista interní komunikace 29 700 - 22 600 – 43 600
Specialista marketingových analýz 36 100 - 20 600 – 40 000
Web dizajnér 28 800 - 16 200 – 31 900

Myslím, že jde o velmi zajímavé údaje, které mohou některým profesionálům na volné noze jako jsem já stanovit svou cenu. Jak bych mohl kalkulovat?

Řekněme, že firma potřebuje zaplnit pozici Marketingový manažer, náklady na příjetí vhodného kandidáta v lepším případě na zkušební období 3 měsíců pomocí agentury cca 3 měsíční platy pro agenturu a další tři pro zaměstnance.

(44 800 * 3) + (44 800 * 3)= 268 800,- / 3 měsíce

Cena marketingového manažera spolupracujícího externě bude několikanásobně nižší řekněme, že si za měsíc vezme stejnou částku, ale ušetří zaměstnavateli na zdravotním a sociálním, které za něj nemusí zaměstnavatel platit. Jedná se o 9% hrubé mzdy za zdravotní a 25% za sociální pojištění.

44 800 – 34% = cca 30 000 + zdravotní, sociální a daně, řekněme že marketingový manažer na volné noze si řekne o 40 000 Kč / měsíc a třeba poskytne nějakou slevu. Náklady na něj jsou tedy cca

120 000,- / 3 měsíce profesionál na volné noze ví, kolik zaměstnavateli ušetří a tak si ten chytřejší pravděpodobně řekne o 200 000,- / 3 měsíce. Zaměstnavateli se vždy vyplatí!

Jak jistě všichni dobře vidíme, že se vyplatí najímat externí spolupracovníky, než někoho zaměstnávat. Měsíční úspora může být 5000,- Vzhledem k tomu, že zaměstnavatel nevyužije personální agenturu za stejnou částku zaměstná člověka na stejnou pozici na 7 měsíců oproti třem s personální agenturou.

Zaměstnavatelé, zvažte dobře zda chcete zaměstnat člověka na stálo, nebo ušetřit s externím spolupracovníkem, který může být mnohem lepší, než stabilní zaměstnanec. Motivací pro něj je hlavně to, že vydělává sám na sebe a když nebude pracovat peníze nedostane. Na rozdíl od běžného zaměstnance, který dle průzkumů pracuje 50% pracovního času. Člověka na volné noze propaguje jeho dobré jméno, a odbytou prací si jej nemže nechat zkazit! Moc dobře to ví a bude se snažit…

Komentáře, přidejte svůj názor!

You must be logged in to post a comment.

¨