Dnes jsem narazil na zajímavou tabulku na stránkách www.merces.cz od firmy profesia. V tabulce jsou uvedeny platy, hrubé mzdy a platy nabízené zaměstnavateli a očekávané zaměstnanci.
Pozice | Průzkum platů (Kč) | Plat nabízený zaměstnavateli* (Kč) | Plat očekávaný uchazeči* (Kč) | |
---|---|---|---|---|
Account executive | 26 300 | - | 23 200 – 36 000 | |
Account manager | 34 700 | 31 200 – 53 000 | 24 300 – 42 300 | |
Art director | 44 200 | - | 19 500 – 47 500 | |
Brand manager | 39 100 | 31 000 – 62 500 | 24 400 – 46 800 | |
Copywriter | 30 500 | - | 18 700 – 33 300 | |
Creative director | - | - | - | |
DTP operátor | 24 100 | - | 18 300 – 32 300 | |
Event manager | 29 600 | - | 25 000 – 40 100 | |
Grafický dizajnér | 26 100 | - | 15 900 – 28 700 | |
Marketingový manažer | 44 800 | 37 500 – 69 100 | 23 500 – 40 000 | |
Marketingový pracovník | 23 000 | 11 800 – 32 000 | 18 100 – 29 400 | |
Marketingový specialista | 30 600 | 19 200 – 46 600 | 23 500 – 37 700 | |
Media buyer | - | - | - | |
Media planner | - | - | - | |
PR manažer | 33 600 | - | 22 200 – 37 300 | |
Produktový manažer | 34 600 | 27 200 – 64 200 | 23 600 – 40 700 | |
Projektový manažer | 31 800 | - | 25 600 – 47 200 | |
Promotér | 25 200 | - | 15 300 – 28 900 | |
Specialista interní komunikace | 29 700 | - | 22 600 – 43 600 | |
Specialista marketingových analýz | 36 100 | - | 20 600 – 40 000 | |
Web dizajnér | 28 800 | - | 16 200 – 31 900 |
Myslím, že jde o velmi zajímavé údaje, které mohou některým profesionálům na volné noze jako jsem já stanovit svou cenu. Jak bych mohl kalkulovat?
Řekněme, že firma potřebuje zaplnit pozici Marketingový manažer, náklady na příjetí vhodného kandidáta v lepším případě na zkušební období 3 měsíců pomocí agentury cca 3 měsíční platy pro agenturu a další tři pro zaměstnance.
(44 800 * 3) + (44 800 * 3)= 268 800,- / 3 měsíce
Cena marketingového manažera spolupracujícího externě bude několikanásobně nižší řekněme, že si za měsíc vezme stejnou částku, ale ušetří zaměstnavateli na zdravotním a sociálním, které za něj nemusí zaměstnavatel platit. Jedná se o 9% hrubé mzdy za zdravotní a 25% za sociální pojištění.
44 800 – 34% = cca 30 000 + zdravotní, sociální a daně, řekněme že marketingový manažer na volné noze si řekne o 40 000 Kč / měsíc a třeba poskytne nějakou slevu. Náklady na něj jsou tedy cca
120 000,- / 3 měsíce profesionál na volné noze ví, kolik zaměstnavateli ušetří a tak si ten chytřejší pravděpodobně řekne o 200 000,- / 3 měsíce. Zaměstnavateli se vždy vyplatí!
Jak jistě všichni dobře vidíme, že se vyplatí najímat externí spolupracovníky, než někoho zaměstnávat. Měsíční úspora může být 5000,- Vzhledem k tomu, že zaměstnavatel nevyužije personální agenturu za stejnou částku zaměstná člověka na stejnou pozici na 7 měsíců oproti třem s personální agenturou.
Zaměstnavatelé, zvažte dobře zda chcete zaměstnat člověka na stálo, nebo ušetřit s externím spolupracovníkem, který může být mnohem lepší, než stabilní zaměstnanec. Motivací pro něj je hlavně to, že vydělává sám na sebe a když nebude pracovat peníze nedostane. Na rozdíl od běžného zaměstnance, který dle průzkumů pracuje 50% pracovního času. Člověka na volné noze propaguje jeho dobré jméno, a odbytou prací si jej nemže nechat zkazit! Moc dobře to ví a bude se snažit…