msgbartop
Weblog, který píše Ondřej Baar o internetovém marketingu, copywritingu a SEO, aby pomohl všem co mají zájem o pomoc
msgbarbottom



Nový seznam.cz fulltext – na soudy je brzo

Publikováno: 23. Říjen 2009

Na různých místech v internetových i reálných diskuzích se skloňuje unáhlenost spuštění nového fulltextu, o kteém jsem informoval včera (Tak už to přišlo, nový Seznam fulltext a SEO). Dle mého je ale zatím na jakékoliv soudy příliš brzy.

Analyzovat aktuální stav je zbytečné!

možná se divíte proč, ale odpověď je zcela jednoduchá. Jak jsem psal na profesním weblogu, základem každého webu je maximální indexace (Indexace – sitemap.xml a robots.txt – První kroky za kvalitním SEO). Pakliže je indexováno pouhých několik stránek z každého webu, celý algoritmus vyhledávače je velmi jednoduché rychle odsoudit. Jeho projevy však mohou a budou úplně jiné, jakmile míra indexace bude podobná jako v minulém fulltextu, může teprve být zajímavé sledovat vývoje jednotlivých webů.

Co zůstalo stejné

Jako vždy jsou věci, které se nemění. Dle mého je tak nutné znovu dodat, že podstatné je především to, co na webu je napsáno!

Obsah je král

Tak na to stále myslete! Opravdu to nezdůrazňuji jen tak…

Blíží se Vánoce

Vánoce se blíží a postižené weby, zastupováni nejčastěji majiteli e-shopů. Křičí „Proč zrovna teď před Vánocemi?“. Odpověď je jednoduchá. Proč čekat se spuštěním dalších X měsíců. Algoritmus je hotový, doladí se za pochodu. Možná malá výtka z mé strany – mohl se počkat na kompletní indexaci, ale chápu, že robot nyní kvantifikuje stránky jinak a tak si musí každá z nich návštěvu robota zasloužit. A navíc, proč by Seznam zrovna před Vánocemi neukázal svou sílu a vliv na domácí trh. Seznam Vám vydělává – hýčkejte si ho. A myslím, že na tom Seznam i dost vydělá skrze sklik…

Komentáře, přidejte svůj názor!

  1. |

    Mě teď právě vůbec nepřijde, že content is king. Dokážu najít mnoho příkladů, kde jsou na prvních místech různé katalogy, které nemají vlastní obsah nebo weby, které mají duplicity nebo mají vše naparsované…

    Jeden příklad za všechny je soubory.com – v mnoha případech jen naparsovaný obsah z youtube plus popisek videa (převzán z youtube, čili je to za prvné duplicita, za druhé v AJ) a česky tam je snad jen menu.

    Na tomhle jde krásně vidět, jak lze seznam oblbnout. Co jsem koukal, tak na web nesměřují skoro žádné zpětné odkazy, takže pravděpodobně těží jen ze svého brutálního interního prolinkování a díky „aktualizaci“ obsahu…

    A lahůdka na závěr: Podívejte se na meta keywords a description…

  2. |

    jj je důležité se zaměřit na kvalitní a originální obsah.

Komentáře, přidejte svůj názor!

You must be logged in to post a comment.

¨