msgbartop
Weblog, který píše Ondřej Baar o internetovém marketingu, copywritingu a SEO, aby pomohl všem co mají zájem o pomoc
msgbarbottom



Věčný problém – zpětná vazba

Publikováno: 13. Září 2009

Každý z nás, alespoň průměrně myslící člověk potřebuje hodnotit svou snahu, ať už jakákoliv. Pohled z venčí má velký význam, pro potřebnost ony snahy pro cílovou skupinu, jíž je určena. Zpětné vazby ve formě konstruktivní kritiky jejako šafránu – škoda!

Brouk Pytlík všude

jak už to bývá, vždy se najde samozvaný znalec všeho, který pouze kritizuje, ať už jde o cokoliv. Takové brouky najdeme opravdu všude – bohužel a co čert nechtěl na internetu se jich usadilo více než malé množství. Většinou se tito lidé rádi prezentují a tak píší a píší! Pro SEO jsou výborní, stačí jakékoliv ožehavé téma, začnou se hádat a představovat svou pravdu ostatním a hned máme hodně obsahu.

Náhodný kolemjdoucí

jistě jste už někdy četli článek, který byl jakoby vytržen z kontextu a nechtěli jste kontext hledat, jako slušný člověk jste se diskuze pod článkem účastnili jen v případě zodpovězení jasně kladených otázek, nebo poslání svého názoru. Někteří pisálci však takto obecně inteligentní nejsou a tak se pouští do debat, co je to za článek, a proč je to na více dílů  a podobné dotazy pak plní diskuze. Efekt pro SEOopět pozitivní,návštěvník však musí číst spoustu hovadin, mezi kvalitními komentáři a na moderátorovi (je-li nějaký) je, zda podobné komentáře vypustí, nebo je vhodným způsobem označí, jako nepotřebné a diskuzi nerozvíjejí. Další čtenář tak nemusí tyto komentáře číst.

Vím mnoho, ale na slovo jsem skoupý

Další skupinou, do které se mnohdy musím zařadit i já sám, jsou lidé velmi zaměstnaní a čtení článků na webu považují za dobrý zdroj inspirace a informací pro své profese, avšak komentování a čtení komentářů, je již mnohdy nad jejich síly. Bohužel největším mínusem je v tomto případě, na rozdíl od dvou předešlých skupin je, že tato skupina napíše většinou velmi málo komentářů s ohledem na počet přečtených článků. Apeluji proto na Vás mí zaměstnaní kolegové, vím, že jste specialisté ve svých oborech a žádaní profesionálové, ale pokusme se více komentovat články týkající se Vašich profesí a pokusme se tak všichni vhodně komentovat a informovat méně zkušené o případných možnostech, jejich chybách a konstruktivně veďme veřejnost k vyšší informovanosti.

Abych podpořil počet komentářů pod tímto článkem. Zkuste se na chvíli zamyslet a odpovědět na tyto otázky:

Považujete se za specialistu ve Vašem oboru?

Snažíte se rozšířit informovanost o Vaší profesi?

Jak?

Komentáře, přidejte svůj názor!

  1. |

    Souhlasím s tím co píšeš, chybí mi však ještě skupina píšících, kteří jsou vulgární a je třeba jejich komentáře hvě*dičkovat.

    A teď odpovědi.

    Považuji se za jednoho ze specialistů v oboru realit.

    Mnoho informací o tom jak být dobrým realitním makléřem ani není, jde o rozvoj osobnosti a zde raději nechávám informace na odbornících.

    Snažím se ale, sepisovat rady na mém blogu obdobně jako ty.

  2. |

    Přesně nad stejným tématem „Vím mnoho, ale na slovo jsem skoupý“ jsem přemýšlel minulý týden. Asi každý kdo se pohybuje kolem SEO ví, kdo to je Prokop, Stibůrek, Plaváček atd. atd. Těžko říct kolik je mezi námi SEO high levelářů – ale podle charakteristik našeho národa bych řekl, že bude hodně „tichých agentů“ :o)

  3. |

    Tichých agentů bude jistě hodně, mnoho z nich navíc informace nepředává záměrně, proč zveřejňovat informace o něčem, co je mou profesí a školit si tak konkurenci. Osobně však jsem zástupcem druhé linie, kteří vzhledem ke zkušenostem vědí, že práce bude hodně pořád a tak se nebojí prozrazovat své „tajné triky“. Horší je skupina, která záměrně mlží a informace nepředává kvalitní v horším případě vyloženě špatné. Bohužel jich je také hodně! :o/

Komentáře, přidejte svůj názor!

You must be logged in to post a comment.

¨