msgbartop
Weblog, který píše Ondřej Baar o internetovém marketingu, copywritingu a SEO, aby pomohl všem co mají zájem o pomoc
msgbarbottom



Mýtus odkazu na „autoritativní stránky“.

Publikováno: 01. Únor 2009

V hodně online diskuzích, ať už zahraničních, nebo těch českých a slovenských, se čas od času objeví otázka, jak moc se zvýší rank stránky, když z ní bude odkaz na určitou „autoritativní“ stránku. Rád bych tuto problematiku v tomto článku upřesnil a ujasnil.

Nejde nám o RANK

Předně je třeba říct, že nám nejde předně o veřejně dostupný lištičkový rank. Proč se za rankem nehonit? To je obsahem jednoho z mým předešlých článků. To je třeba na začátku zdůraznit, abychom se mohli dále podívat, co je onou motivací k odkazování na „autoritativní“ stránky.

Které stránky jsou „autoritativní“?

Takzvaná „autoritativní“ stránka se pozná tak, že splňuje několik základních faktorů. A to faktická přesnost, dobrá vyhledávanost a v neposlední řadě pro nás jako odkazujícího, trvalost obsahu, což by mohlo spadat pod hodnověrnost stránky potažmo domény. Příkladem může být například Wikipedia.org, avšak autoritativní stránkou může být i blog, či jakýkoliv typ stránky, kde se nalézají věrohodné informace.

Jak odkazovat na „autoritativní“ stránky?

V tomto ohledu je důležité zvážit jak a odkud odkazovat se na danou stránku vyplatí. Naší motivací pro odkazování na určitou doménu by mělo být nasměrování čtenáře, návštěvníka či kupujícího na ověřené informace, které osahují rozšíření našeho článku, obsahu, či jiný pohled na problematiku, kterou se zabýváme.

Pokud tedy tvoříme nějaký obsah (copywriting), většinou si co nejrychleji nalezneme opory, nejčastěji pomocí vyhledávače, stránky které si sami přečteme a čerpáme z nich určité informace, ať už je vyvracíme, nebo potvrzujeme, jsou pro nás autoritativní. Odkaz na takovéto stránky by měl být samozřejmostí na konci článku. Pokud jej však zařadíme přímo do textu, nejenže nás budou milovat vyhledávače, ale také návštěvníci, kterým tím usnadníme pochopení, či jiný pohled k našemu obsahu.

Naší prioritou je našemu návštěvníkovi poskytnout co nejvíce nejrelevantnějších informací, o což se snaží i vyhledávače, a co je dobré pro uživatele, je dobré i pro vyhledávače. Na stránky odkazujte bez nebo s nofollow, nofollow, není třeba využívat u odkazů na ověřené stránky, jako je například již zmíněnáWikipedia.org, pokud však chcete odkazovat na neověřenou stránku z Vašeho pohledu, přidejte i nofollov. Nebojte se odkazovat ani na „konkurenční stránky“, návštěvník bude rád, že se mu snažíte vyhovět a nabídnout mu všechny relevantní informace. A mnohem raději se bude také vracet k Vám!

Poznámka na závěr. Obsah který linkujete, nemusí být pouze textový, může jít třeba o obrázky nebo multimédia.  Vyvarujte se kopírování přepisu informací z autoritativních stránek. Sepište svůj pohled a autoritativní text linkujte u článku.

Komentáře, přidejte svůj názor!

You must be logged in to post a comment.

¨