msgbartop
Weblog, který píše Ondřej Baar o internetovém marketingu, copywritingu a SEO, aby pomohl všem co mají zájem o pomoc
msgbarbottom



Proc se (ne)honit za ranky

Publikováno: 10. Leden 2009

V posledni dobe se strasnym zpusobem rozmaha honeni se za ranky. V tomto clanku bych chtel presvedcit spoustu lidi, ze PAGERANK a SRANK, ci jaky koliv jiny necoRANK je straslive okrajova velicina. Cele tohle honeni ranku, mi prijde zbytecne a hlavne pro uzivatele neprinosne. Kvalitni SEO neni dosahnuti vysokeho RANKU.

Co je Page RANK?

Obecne pagerank v souvislosti s fulltextovymi vyheldavaci je pouze hodnota, kterou vyhledavace pouzivaji jako hodnotu znaceni rekneme kvality dokumentu dle poctu vedoucich odkazu na tento dokument. Ten je rozdelen minimalne na dve hodnoty a to vnitrni rank, ktery je stale prepocitavan, a ten vyhledavace nezverejnuji, a dale rank, ktery vyhledavace zverejnuji – jedna se o tzv. toolbar rank.

Proc se nevyplati honit se za rankem?

Jelikoz, je vypocet ranku „tajny“ nikdo presne nevi, na cem vsem zalezi a jak presne se urcuje. O samotne strance, stejne straslive malo vypovida, prave kvuli mnozstvi spamu ve vysledcich vyhledavani, a tak tuto hodnotu Vyhledavace umele snizuji. Prepocty se provadi u Google rekneme jednou za 3 mesice, i kdyz to rozhodne neni vubec presne, a u Seznamu je to co chvili rekneme dva tydny. Jakekoliv zmeny ci dusledky zmen se tak projevi za relativne dlouhou dobu. Vypocet Ranku se stale meni, zdokonaluje vylepsuje, podle toho jak moc SPAMU s vysokymi ranky ve vyhledavacich je.

Kdo slysi na ranky?

Bohuzel na ranky, slysi vetsina webmasteru, inzerentu a spatnych „SEO analytiku“, kteri mnohdy vedi o SEO tolik nebo jeste mene, nez zadavatel. Vyborne SEO totiz nema za cil dosahnout maximalnich ranku. Pro podarene SEO jsou totiz uplne jine metriky uspesnosti. A ne RANK jak se mnozi domnivaji.

Proc NEKUPOVAT odkazy kvuli RANKU?

Ucel odkazu, neni zvyseni ranku stranky, na kterou odkaz vede, ale privedeni navstevnika na tuto stranku! Na to spousta webmasteru nemysli, a vetsina ( tech neuspesnych ) ma tendeci kupovat ci vymenovat spousty odkazu s umistenim, idealne neviditelnym. To je samozrejme pripad velkeho poctu odkazu v paticce, na ktere muzete na internetu narazit. V posledni dobe je pocet webu s neunosne zaplacanou patisckou odkazy opravdu mnoho. navic, pokud se vyhledavace dozvi o Vasem nakupu, mohou Vasi stranku vyradit z vyhledavani.

Doporuceni

Budu se opakovat, ale zakladem uspesneho webu, neni rank! Neni to ani vyhledavanost ve vyhledavacich. Vyborny web, totiz dokaze mit stejne vysokou navstevnost ci zisk, i kdyz by vsechny fulltext vyhledavace najednou zmizely ze sveta! To se pravdepodob na 99.999% nestane, ale zavislost pouze na vyhledavacich rozhodne neni dobra. To same vsak plati o zavislosti na jedne strance, ktera na Vas navstevniky smeruje.

Proto, u tvoreni webu premyslejte hlavne nad tim, zda li ma nejakou informacni hodnotu a pokud ano, tuto informacni hodnotu dale rozsirujte a budujte! Jedna se samozrejme o obsah, ktery je puvodni! na ten budou lide webmasteri, blogeri sami radi odkazovat a Vami poskytnute informace dale sirit a odkazovat na ne. To by mel byt Vas cil.

Komentáře, přidejte svůj názor!

  1. |

    A preco nie? Je to velmi pekny zarobok a teraz nehovorim o par dolaroch mesacne za backlinks, ale o stovkach dolaroch ked sa to naozaj vie. S tym ze PR stratil svoju niekdajsiu funkciu suhlasim, ale preco to nevyuzit a ist proti prudu, ked je o to stale enormny zaujem. Preco sa hrat na hrdinu a odmietat to? Schopny webmaster si vie zvazit pre a proti a dokaze posudit ci je dany rank ziskany prirodzenou cestou, ale bo je to vdaka prepchatej paticke. Dokaze posudit ci sa odkazy oplati kupit ci vymenit a ci z toho bude uzitok, ak nie je to jeho chyba a ostatni sikovnejsi su na tom potom zasluzene lepsie. Ja si plavam po prude veselo a bez namahy a je mi fajn :)

  2. |

    Proc ne? Muj blog a me projekty slouzi uzivatelum a rad bych v ramci toho informoval hlavne nezkusene webmastery a predevsim neznale inzerenty, aby jeijich prvni otazkou nebylo, jaky ma web rank!

    Hrat si na hrdinu? No nevim, radsi pujdu proti proudu a jako SEO profesional se budu starat o osvetu nez o zisk, ktery je podle meho ziskany podvodem prave na vyse zminene skupiny.

    Bohuzel skutecnost je takova ze spousta zkusenych odborniku mlzi a zamerne podavaji nerelevantni informace! Snazim se tak neznalym otevrit oci a pomoct vetsine webmaterum, kterinemaji stovky prolinkovanych MFA webu…

  3. |

    Jako majitele eshopu me zajima, co prodam. Nezajimaji me ranky, seo, nezajima me nic, nez to, kolik prodam. Tim padem jsou mi vsechny recicky SEO „mistru“ uplne u zadku. Je sranda zucastnit se jednani s takovymi SEO mistry, a sledovat, jak blednou, kdyz po nich ZA sve penize chci jen jednu vec – zvysit prodej. Rikam – ZVYSTE prodej o 30% a dam vam penize, ktere si zaslouzite. Je mi jedno, jak to udelate, ale vase reci o SEO, PR, SR a vlozkach vasi zeny me nezajimaji. To byste videli, jak couvaj, blekotaj, a splasknou jak pichla duse. :)))

  4. |

    Presne tenhle pristup je pro e komerci spravny!!! Protoze jedine o co u e-shopu jde, je nakup zakazniku, zvyseni konverze. Zde bych krome SEO, zvazil i investici do PPC kampani, a kontaktovani tech spravnych odborniku. Respektive placene zapisy u vyhledavacu.

    Spravny SEO Analytik, by Vam jiste poradil optimalizacni tipy, ktere by navrhnul aplikovat a jiste by pomohly, tim se budu zabyvat v jednom z dalsich clanku.

    Na druhou stranu pozadavek zvyste obrat o 30% je vsak taky ponekud spatny pristup a u mych zakazniku se s tim bohuzel casto setkavam, pokud vsak e-shop nema co nabidnout, pak ani ja lidove receno z ho*na bic neupletu.

    Samozrejme je to pripad od pripadu, ale rozhodne sve investice overujte, a drzte se obecnych metrik, pro overeni uspechu. Bohuzel je treba zkouset a investovat, coz nekteri e-shopari neradi podstupuji a pokud je velka konkurence na dany sortiment, nemuzou se divit, ze zapasit s molochy typu Mafra Vivantis, Vltava proste neni jednoduchy, a je treba pustit trochu vice, jak jiz jsem rikal nejen do SEO, ale i PPC kampani banerove reklamy a dalsich podpurnych sfer.

    Dekuji rozhodne za komentar, ktery byl z casti nametem na muj chystany clanek.

  5. |

    Ja bych naopak ranky nezatracoval. Myslim, ze mezi hodnotou webu a vysi ranku je vysoka mira korelace. Samozrejme to neplati ve vsech pripadech a zminena portfolia MFAcek jsou toho nazornym prikladem. Ranky jsou tedy jednim, nikoli jedinnym ukazatelem hodnoty webu.

    Osobne si nedokazu SEO bez ranku moc predstavit, protoze rada odhadu hodnoty webu by sla do haje a musel bych to zjistovat podle relativni pozice v SERP, coz by asi bylo presnejsi pro hodnotu, ale jak bych ta data porovnaval, to fakt nevim.

    Take bych rad pripomnel, ze absence, nebo snizeni ranku je jednim z ukazatelu, ze je s webem neco spatne a ze je dobre se mu vyhnout. Stejne tak plati, ze web s S-rankem 100, ktery se na svoje hlavni klicova slova vubec neumistuje asi taky neni uplne cisty.

    AjwnHnoje: Vas pristup je zajimavy. Mam zkusenost s podobnym typem klientu a rad bych si myslel, ze do te skupiny nepatrite. Jedna se o lidi, kteri si mysli, jak jsou dokonali a vsechno uz vi a nepotrebuji vedet nic dalsiho. Tihle lide casto rikaji. Zvyste mi zisky o x% a budeme spokojeni. V takovem pripade rad prisoupim na podobnou smlouvu, ale chci i vysi odmen navazat na vysi zisku. Ve chvili, kdy se mi podari zvysit zisky o 100 a vic %, tihle hrdinove zacinaji protestovat, ze to neni fer a ze jako mi musi platit tolik penez, kdyz uz jsem praci odvedl a ted ze uz jen tezim z vysledku.

    Nastesti nemam o klienty nouzi, takze si takove spory muzu odpustit:-)

  6. |

    Do určité míry je to tak, nicméně je podle mne nesmysl snažit se vyvracet zhovadilosti jinými zhovadilostmi. Žádný web nemůže mít stále stejně vysokou návštěvnost pokud bude vyřazen z fulltext vyhledávačů (což je poněkud pravděpodobnější varianta onoho jejich zmiňovaného „vymizení“). Pro online obchod to platí dvojnásob.

  7. |

    „Ja bych naopak ranky nezatracoval. Myslim, ze mezi hodnotou webu a vysi ranku je vysoka mira korelace. Samozrejme to neplati ve vsech pripadech a zminena portfolia MFAcek jsou toho nazornym prikladem. Ranky jsou tedy jednim, nikoli jedinnym ukazatelem hodnoty webu.“

    Nesouhlasim. Opravdova hodnota webu se da urcit pomoci mnohem sofistikovanejsich metrik ( bude o tom clanek ) A myslim, ze se budes hodne divit, protoze jestli Tvou jednou metrikou jsou ranky, tak jsi mozna odmitl spoustu skvelych obchodu…

    „Osobne si nedokazu SEO bez ranku moc predstavit, protoze rada odhadu hodnoty webu by sla do haje a musel bych to zjistovat podle relativni pozice v SERP, coz by asi bylo presnejsi pro hodnotu, ale jak bych ta data porovnaval, to fakt nevim.“

    Mno na tohle Ti reknu snad jen jedno: Metriky pro urceni hodnoty webu je spousta jinych ukazatelu, ktere vypovidaji radove vic nez RANK…

    „Take bych rad pripomnel, ze absence, nebo snizeni ranku je jednim z ukazatelu, ze je s webem neco spatne a ze je dobre se mu vyhnout.“

    To samozrejme ano, ale porad mi, jak zjistit RANK pred mesicem. Rozumny webmaster Ti pri soucasne rankomanii tezko rekne ze se mu snizil jakykoliv rank…

    „Stejne tak plati, ze web s S-rankem 100, ktery se na svoje hlavni klicova slova vubec neumistuje asi taky neni uplne cisty.“

    Rovnez spatny pohled – muze byt spousta faktoru, kvuli kterym neni nahore! Jak jsem rikal RANK ma na SERP strasne maly vliv…

    „AjwnHnoje: Vas pristup je zajimavy. Mam zkusenost s podobnym typem klientu a rad bych si myslel, ze do te skupiny nepatrite. Jedna se o lidi, kteri si mysli, jak jsou dokonali a vsechno uz vi a nepotrebuji vedet nic dalsiho. Tihle lide casto rikaji. Zvyste mi zisky o x% a budeme spokojeni. V takovem pripade rad prisoupim na podobnou smlouvu, ale chci i vysi odmen navazat na vysi zisku. Ve chvili, kdy se mi podari zvysit zisky o 100 a vic %, tihle hrdinove zacinaji protestovat, ze to neni fer a ze jako mi musi platit tolik penez, kdyz uz jsem praci odvedl a ted ze uz jen tezim z vysledku.“

    Take proto zacinam psat tyto osvetne clanky, nebot spousta Eshoparu si neuvedomuje co SEO je a diky podobnym projektum jako je webtrh jsou vtazeni do rankomanie a kratkodobych seo technik… Dlouhodobe hledisko je to co nas ma zajimat, ale eshopy maji navic spoustu dalsich moznosti jak zaujmout nez informacni WEBY, ktere prevazne tvorim pro navstevniky ja ( me portfolio ) :o)

    „Nastesti nemam o klienty nouzi, takze si takove spory muzu odpustit:-)“

    V tomhle Ti jen mohu gratulovat…

    Nogard:

    ze by dalsi radoby SEO Analytik? Nebo spis rankomaniak webmaster? Nezlob se na me, ale to na co narazis bylo mysleno tak, ze zavislost pouze na vyhledavacich je zcestna, coz si overilo mnoho e komercnich projektu, pri zmenach v seznamu ke konci minuleho roku… A divil by jsi se, mam Weby kde o navstevniky, diky kvalitne udelanemu marketingu nebude nikdy nouze a vyhledavace tvori max. 10% pristupu…

  8. |

    [...] si mysli, ze jim to snizi rank. Proc se nevyplati honit za ranky, jste si mohli precist v mem clanku.  Kdyz uz se ale za ranky honite a navic nevite jak moc spatna [...]

  9. |

    [...] kteri sve “know-how” ziskali jinak kvalitnim studiem. Vetsinou ani nevi, ze se zbytecne honi za ranky, kdyz jsou jim uplne k nicemu! Pokud se vám můj článek líbil, budu rád, pokud se o něj [...]

  10. |

    [...] na tuto frazi jsem aktuálně v google na 7. pozici kterou si drží, již nějaký čas článek Proc se (ne)honit za ranky, podle všeho v konkurenci 142 000 dokumentů jsem se stal autoritou na toto téma. [...]

  11. |

    [...] je třeba říct, že nám nejde předně o veřejně dostupný lištičkový rank. Proč se za rankem nehonit? To je obsahem jednoho z mým předešlých článků. To je třeba na začátku zdůraznit, [...]

  12. |

    Pro někoho může být honba za lepším rankem zábavou či sportem :) důležitost či význam jednotlivých ranků ponechme stranou

  13. |

    Zábava možná. Sport? Asi ne. :o)

Komentáře, přidejte svůj názor!

You must be logged in to post a comment.

¨