Dlouhodobě sleduji vztah návštěvnosti a údajů z našeptávače, našeptávač podle mnohých kazí SEO tím, že nabízí uživatelům fráze a klíčová slova, které se zdají nejrelevantnější k již napsaným písmenům do pole vyhledávání. Obecně souhlasím, ale ne vždy je našeptávač zlým prostředníkem.
Statistiky uváděné v našeptávači jsou velmi rozporuplné a jejich vzájemné poměry s klíčovými slovy, které nejsou v našeptávači dostupné jsou velmi odlišné vůči vlastním statistikám fulltextu. Lze zde vidět různé výkyvy a nepřesnosti – ale můj statistický vzorek je zatím docela malý – ostatně podle posledních informací jsou mé výsledky nepřímo potvrzeny. V posledním článku z sblogu fulltextu v článku Co znamenají čísla ve statistikách hledání? Solamyl přímo potvrdil mou domněnku o našeptávači a statistické výsledky – cituji:
Alternativní použití našeptávače pro odhad návštěvnosti nelze vůbec doporučit – jím udávané hodnoty dnes už vůbec nesouvisejí s reálnou hledaností. Našeptávač lze použít pouze pro porovnání dvou slov v našeptávači mezi sebou, víc nic.
Tímto je pro mne našeptávač skoro mrtvý zdroj jakýhkoliv hodnotících informací a již není ani okrajovou částí vzorců klíčových slov a frází – kde dosud obsazoval i tak dost nevýznamnou roli – právě kvůli statistickým výsledkům.
Našeptávač má však dále svůj význam a díky jeho používanosti je třeba se dost zabývat tím, jak jej využít ve svůj prospěch.