Přiznejme, že finanční krize nás již dostihla možná již v plné síle, z mého pohledu, by však právě SEO mohlo a mělo být náplastí pro rozpočty marketingových oddělení nejrůznějších firem, ať už one man show, nebo jiných.
dlouhou dobu tyto dvě činnosti stojí v blízkém souznění data vydolovaná pomocí SEO se hodí do PPC kampaní a naopak rychlejší a přesnější statistika PPC je schopna podat výbornou zpětnou vazbu pro organické SEO. V nadcházející době si však dovolím odhadnout, že bude větší poptávka spíše po SEO - dlouhodobém a relativně levném způsobu jak přivést návštěvníky a klienty na cílové stránky.
Jak již napovídá má nabídka služeb, předpokládám i já větší poptávku po veškerých službách v oblasti SEO, ale správu PPC kampaní aktuálně nenabízím.
Jak to vidíte vy? podělte se v komentářích.
Ja to vidim stejne. U nas je ted poptavka po SEO sluzbach snad vyssi nez pred Vanocema. Vyhoda PPC je jasna meritelnost naklady vynosy. Naopak nevyhoda je, ze ve chvili, kdy prestanes platit, prestanes dostavat navstevniky a jsi tam, kde jsi byl na zacatku. Myslim, ze v SEO je vetsi potencial prave proto, ze se jedna investici do vlastniho projektu a ne jen ciste do reklamy. Na druhou stranu, pokud je i PPC rentabilni, neni problem to kombinovat a pripadne vyuzivat i dalsi formy propagace. Vsechno je to ROI, coz nemusi byt vyjadreno jen v penezich.
Ano takhle to je a bude, kazdopadne je aktualne vyssi naklonost k SEO prave potreba snizovani rozpoctu – vetsinou se nelogicky dotykajicich se vydaju spojenych s reklamou a propagaci – coz podle meho je zacatek konce, nebot reklama a vsechny formy marketingu vcetne SEO, je dulezitou soucasti obchodnich zameru z 99% oboru.